Zoeken in deze blog

dinsdag 13 juni 2017

Elk pondje gaat door het mondje

Een paar jaar geleden werd ik goed ziek. Eerst klierkoortsen en dan de gevolgen daarvan... Ik bracht veel tijd door in mijn bed aangezien zelfs de trap afkomen vaak leek op een marathon lopen.
Gevolg: de kilo's kwamen ongemerkt bij...
Ongetwijfeld een probleem dat meer mensen herkennen, maar helaas nog steeds een beetje taboe heb ik den indruk... En waarom? Als ge er aan wilt werken, zou je je verhaal juist moeten kunnen uitschreeuwen! Awel, ik deel het gaarne met u (en als ge zelf een paar cijferkes lager op die weegschaal wilt, hoop ik dat ge de moed kunt vinden om dat ook met uw omgeving te delen. Want dat is zo veel makkelijker om de zondigdagen te verminderen in uw leven).

Net na de breuk waarover ik u al vertelde besloot ik er iets aan te doen. Ik ging op zoek naar een goed 'dieet' waarbij ik niet het gevoel had te diëten. Ik leende in de bib eens alle boeken van Pascale Naessens, las de voedselzandloper en surfte wat rond op het net. Crashdiëten waren sowieso een no-go. Waarom zou ik snel willen afvallen als ook die extra kilo's er traag waren bij gekomen? Gewoon bikkelen en gaan, ook al duurt het meer dan een jaar...

Na de vegetarische gerechtjes uit Pascale haar boeken te halen (en hilarische dingen te lezen op een facebooksite met Pascale-lovers "dit is niet PN-proof") stond er plots een map met gezond voedsel in onze keuken. Zo konden ook mijn huisgenoten rekening met me houden als we van kokeneten doen en kan ik makkelijker plannen. Van januari tot mei hield ik het in m'n eentje vol. Maar toen bleef ik steken op min 4,5 kilo! Al een prestatie op zich, waar ik zeker heel blij mee was, maar ik begon me te frustreren aan dat plafond...

Ik maakte een afspraak met Céline, een diëtiste die hier een paar honderd meter verder zit. Ik had ooit al eens een diëtiste onder de arm genomen met een vrij negatieve ervaring tot gevolg, maar Céline is anders. Céline liet me vertellen, veroordeelde me niet en zocht naar haalbare (vegetarische) oplossingen. En ik kan u zeggen, na twee weken had ik mijn tweede afspraak en was er 2 kilo af! En neen, ik heb niet het gevoel dat ik dieet. Integendeel, ik heb het gevoel dat ik juist veel mag en moet eten. En 't is nog lekker ook...

Receptjes en testjes met gezondere tussendoortjes deel ik zeker nog met u! En voor de Gentenaars die ook op zoek zijn naar wat kilo's minder, Céline is een topwijf 😉!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vorige posts

En toen Tinderde ik ook...

Tinder, het platform om aan een snelle one night stand te geraken. Maar vind je er ook echt de Mr. Pefect? Ik test het alvast voor je uit...