Zoeken in deze blog

woensdag 14 juni 2017

Oops(ie)

Ik vertelde u al over mijn gevecht met de kilo's. Gezonder eten, minder koolhydraten, op naar meer proteïnen, dat was wat ik te horen kreeg bij Céline... Ik kreeg van haar een hoop recepten maar ging zelf ook op zoek naar het een en ander... En ik stootte op oopsies, gezondere broodjes met een hoog eiwitgehalte (pas op 't is verslavend lekker)...

Oopsies (rechthoek met philadelphia feta-komkommer,
de ronde met light roomkaas van de Colruyt)

Hoe maakt ge die Oopsies dan wel?


Benodigdheden (voor 6 à 10 oopsies)


  • 3 eieren
  • 100 gram roomkaas (ik gebruik light roomkaas van de Colruyt)
  • een theelepel bakpoeder
  • een snufje zout

Bereiding

  1. Verwarm de oven voor op 150°C
  2. Scheid de eieren
  3. Klop de eiwitten goed stevig op
  4. Doe de eigelen in een andere kom met de roomkaas, het bakpoeder en het zout. Klop dit goed samen op.
  5. Spatel voorzichtig de eiwitten onder het roomkaasmengsel
  6. Bekleed de bakplaten met bakpapier (ik gebruik normaal een herbruikbare mat, maar dit plakt ontzettend hard aan de mat, geen aanrader dus). Schep nu met een pollepel 6 grote toefen mengsel op de plaat.
  7. Zet dit alles 20 à 25 minuutjes in de oven.
  8. Laat de oopsies afkoelen als ze goed bruin zijn (afgekoelde oopsies komen makkelijker los van het bakpapier).

Tips

  • Ge kunt oopsies invriezen. Ik maak ze dus in grote hoeveelheden ineens en stop ze in een oude broodzak in de vriezer. Handig om mee naar het werk te nemen met een potteke beleg als vergeten zijt om een lekkere salade te maken of zo...
  • Onlangs maakte ik oopsie specials. Ik gebruikte Philadelphia light komkommer-feta. Njommie!
  • Soms wil ik dat het rap gaat. Ik zorgde dat ook de randjes van mijn bakplaat goed bedekt waren en maakte oopsieplakken. Daarna de schaar er in en tattaa rechthoekige oopsies!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vorige posts

En toen Tinderde ik ook...

Tinder, het platform om aan een snelle one night stand te geraken. Maar vind je er ook echt de Mr. Pefect? Ik test het alvast voor je uit...