Zoeken in deze blog

vrijdag 16 juni 2017

Over gemakzucht

We stoppen allemaal wel eens een pizza in de oven, bestellen eten bij Deliveroo of sluiten onze mailbox omdat we geen zin hebben om alle mails te lezen (laat staan te beantwoorden). Ook ik ben schuldig aan gemakzucht helaas... Ik neem je even mee naar mijn geheime gemakzucht trucks...

Ik werk in het volwassenenonderwijs. Dat wil dus zeggen dat ik vaak mijn auto op de parking moet gaan zoeken tussen alle anderen. Een echt probleem is dat gelukkig niet. Niet omdat hij kei hard opvalt (er rijden nog veeeeeel grijze kangoos rond op de wereld), wel door mijn gemakzucht. Mijn auto zie je van verre staan: kapotte spiegel vast getaped met bruine plakband en vooral veel (maar dan ook echt veel) kak! 😃 Ik hoor u denken: 'Linde toch, wat steekt gij uit???'
Awel, ik woon in een leuke straat ergens in Gent, aan het water met heel veel bomen. Ik parkeer me elke avond bij thuiskomst onder een van die bomen (dan is mijn auto lekker fris omdat hij in de schaduw stond) en de volgende ochtend heb ik het gegarandeerd terug vlaggen: kak 💩... En weet ge, ik laat het lekker hangen, dat maakt mijn auto dus elke dag opnieuw herkenbaar op de parking... Merci duifkes!

Nu ik aan u bekende dat kak mijn eerste puntje van gemakzucht is beken ik ook mijn volgende puntje van gemakzucht schaamteloos. Ik deel een huisje met 4 andere vrolijkerds. We hebben een kuisschema waarbij ons huis in 5 ruimtes is verdeeld en iedere maand neemt iemand anders één van die ruimtes voor z'n rekening. De badkamer is de tofste. We hebben geen douche, douchescherm of douchegordijn en moeten dus gewoon in het bad gaan staan. Mijn truck: gewoon heel wild douchen zonder te kijken of ge de vloer nat maakt. Daarna pak ik trekker en dweil en veeg wat in het rond. Als één van mijn huisgenoten vraagt: 'Linde, hoe kuist ge de badkamer het best?'. Is mijn antwoord steevast: 'gewoon wild douchen'... Maar eigenlijk wou ik het niet per se over het gemak van het kuisen der badkamers hebben (afwijkend gedrag ;)???)...
Ik hou er wel van als alles netjes ligt. Niet te veel afwas die in het rond staat, het oud papier in een doos en een 'clean' keukenaanrecht voor het slapengaan... Dat zijn zo wat mijn belangrijkste to do's voor ik mijn bedje in kruip. (Oh ja, en de ramen kuisen, want die staan vol Öveneuzen van zijn vensterbankslaapjes). En ik moet bekennen, beneden is vaak alles 'spik en span' (licht overdreven), maar gelukkig ziet ge boven niet :D. Het eerste kamertje op de eerste verdieping is (sorry, not sorry) vaak een stort. Gemakzucht zo ziet ge maar. Wat een ander niet kan zien, daar stoor ik me niet zo aan als het er rommelig bij ligt. Maar ach, het kan nog erger (ik denk aan ene N.C.)...

Weet ge wat ik ook echt niet tof vind? Winkelen in de supermarkt. Ik woon helaas aan één van de drukste Colruytwinkels van Gent en heb een hekel aan karren die in de weg staan, mensen die in de verkeerde richting door de rayons rijden, mensen die uren blijven staan kletsen en dan vooral aan de ellendig lange rijen (ik kies ook altijd per ongeluk de traagste rij van heel de Colruyt uit).
Gelukkig bestaat er een gemakkelijke oplossing voor mensen met last van gemakzucht (net als ik): Collect and go! Elke donderdagavond voor 24:00 kan je me vinden achter mijn laptop surfend naar pottekes yoghurt, lekker veggieburgertjes en andere lekkernijen. Vrijdag na het werk rij ik 3 afritten verder langs de R4 richting Colruyt. Ik hou er echt van. Snel, efficiënt, niet te lange wachtrijen en vooral geen pijltjes om te volgen dus ge kunt ook niet in de verkeerde richting lopen met uw kar... En weet ge wat het tofste is van al? Ge krijgt er bijna altijd testerkes bij (in ruil voor al de proeverkes van de Colruyt die je mis loopt?). En om al dat Colruyt winkelt voor u gedoe nog efficiënter te maken kunt ge zelfs uw bestelling van de BioPlanet tegelijk in dezelfde winkel afhalen. Hoe zalig is dat!?! Gemakzucht, maar met als resultaat dat ge na een kwartiertje terug thuis zijt met al uw boodschappen en kunt genieten van de dinges des levens...

Ik heb ongetwijfeld nog wel andere dingen die ik uit gemakzucht doe (of niet doe). Maar nu ben ik toch nieuwsgierig. Wat zijn uw gemakzuchtige trekjes?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vorige posts

En toen Tinderde ik ook...

Tinder, het platform om aan een snelle one night stand te geraken. Maar vind je er ook echt de Mr. Pefect? Ik test het alvast voor je uit...