Zoeken in deze blog

vrijdag 28 juli 2017

Tindertijd part 3: rare openingszinnen en toffe beschrijvingen

Het was weer even geleden dat ik Tinder deel 2 schreef... In een dikke maand tijd werden de Tinderblogs massaal gelezen (in totaal goed voor een kleine 2000 lezers op 2 maanden tijd) en daar viel mijn mond af en toe wel eens van open 😊. Tijd voor Tinder part 3 dus. 
Dit keer neem ik je mee in de wereld van rare openingszinnen en toffe beschrijvingen... En mijn aanbod is nog steeds geldig: 'kom maar op met jouw Tinderverhalen'...


Af en toe kom ik leuke dingen tegen op Tinder. Ik ben geen random swiper, althans dat probeer ik toch niet te zijn. Een profiel waar tijd in gestopt is, is sowieso al veel aantrekkelijker dan een profiel met een wazige groepsfoto zonder uitleg.
Ik geef wel toe dat ik mezelf er soms schaamteloos op betrap dat ik toch zonder verder kijken aan het swipen ben. En dat terwijl ik geen type heb, dus als je daarbij stil staat heb ik eigenlijk 'geen recht op aandachtsloze swipes'.
Gelukkig gebeuren dat soort swipes maar zelden en klik ik meestal toch op de foto's. Zo kwam ik onlangs op het profiel van J. terecht.
J. deed zijn uiterste best om leuke foto's te vinden en zette er een voor mij toch uit het oog springend tekstje bij:

 'Wat een toeval. Ik ben ook gek van hondjes, reizen, eten, dansjes doen en leuke muziek. Hoe kan het dat we nu al zoveel gemeenschappelijk hebben?'

Waarom ik zijn tekstje zo leuk vond? Het is eens wat anders dan de standaard opsommingen die je in de tientallen profielen op Tinder tegen komt. Well done J.!

De voorbije avond/nacht/ochtend was blijkbaar een goeie Tindernacht. Het leek wel of ze het allemaal hadden afgesproken of het was een complot van Tinder om even alle matchen verborgen te houden. Toen ik mijn telefoon terug startte kwamen er ineens 15 tindervlammekes in mijn balkje vanboven staan. 15 matchen op één nacht, ik ben me toch maar eerst een koffie gaan halen om wakker te worden alvorens ze te doorworstelen.
Zo veel matchen zorgden ook voor wel heel rare openingszinnen... Ik neem je even mee... 
***Bij het schrijven valt het me op dat er nogal veel J's tussen zitten, ik kan er ook niet aan doen 😉***



'Hey, ik ben mijn sprinkhaan kwijt, heb jij hem gezien?'-J.

Het is dat het nog ochtend was en ik nog niet zo goed wakker was dat ik even raar keek op bovenstaande openingszin. J. was zijn sprinkhaan kwijt, ik was even in een verwarde ochtendbui. Later op de dag haalde ik mijn antwoordskills boven en zei hem dat ik er laatst op de heide nog een hoop gezien had. J. kon er klaarblijkelijk niet om lachen en delete het gesprek. Sorry J., gekke vragen verdienen pasklare antwoorden...



'Onenightstand?'-J.

Heel eerlijk van J. nummer 3 vandaag. Ik vertelde hem eerlijk dat de one night stands niet aan mij besteed zijn en wenste hem veel succes met zijn zoektocht. Vaarwel J. het ga je goed in je zoektocht naar avontuurtjes! Misschien moet je gewoon eens een avondje Overpoorten? Dan weet je waarschijnlijk sneller wat voor vlees je in de kuip hebt...


'Leuke Border Collie heb je. Zo'n schattige foto.
Ga je er vaak mee frisbeen, frisbeën, spelen met de frisbee?'- C.

C. is denk ik een beetje in de war... Hoe vervoeg je het werkwoord dat voor 'spelen met de frisbee' staat ook alweer? Ik vond het een grappige poging en zie een aantal gekke taalfoutjes voor dit keer door de vingers 🙂.

Ik: 'Hey G., leuke foto's! Alles goed?'
G.: 'Dank je. Jij ook trouwens en alles super met mij.'

En dan zijn er nog de mannen als G. die A.: geen gesprek kunnen starten na een match. Maar nog erger, B.: nadat je hen een duwtje in de rug gaf ook nog eens een gesprek na 1 zin al kunnen laten doodbloeden... Jammer G., maar ik verwijderde de match nog niet, dus je hebt nog een herkansing...


Nadat ik op de Gentse Feesten de boombalkriebels terug helemaal te pakken kreeg vulde ik dat ook maar even aan op mijn profiel. Daarnaast startte ik ook een Instagram account dat ik aan mijn profiel koppelde (linde_met_een_e_gent). Hierdoor krijg je meteen een pak meer fotoruimte op Tinder. Daar kies je uiteraard zelf voor, het hangt er allemaal wat van af wat je zelf post op Instagram en je moet je er natuurlijk ook bewust van zijn dat iedereen daar dan zo maar aan kan...


***Voor wie de vorige Tinderverhalen gemist heeft:***

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vorige posts

En toen Tinderde ik ook...

Tinder, het platform om aan een snelle one night stand te geraken. Maar vind je er ook echt de Mr. Pefect? Ik test het alvast voor je uit...