Zoeken in deze blog

donderdag 29 maart 2018

Homemade wafels met een mopje van de chef

Mijn grootvader maakte vroeger altijd dozen wafeltjes als we op bezoek kwamen. Rijkhalzend keek heel ons gezin daar naar uit... Tot op het moment dat mijn opa Alzheimer kreeg en hij achteruit ging. In het begin hielp mijn oma hem nog, maar jaar na jaar kwamen er minder en minder wafeltjes op tafel... Het was te gevaarlijk om hem met het ijzer alleen te laten. Als ik nu wafels bak is dat een stukje nostalgie naar mijn kindertijd die ik op het aanrecht tover. Ik wou dat ik ze nog eens kon laten proeven aan mijn opa, maar ik weet zeker dat hij stiekem over mijn schouder meekijkt en goedkeurend knikt...




Benodigdheden voor een 20 tal wafeltjes

  • 40 à 50 gram stevia
  • 2 zakjes vanillesuiker
  • 5 eieren
  • 2 theelepels bakpoeder
  • 500 gram bloem
  • 250 gram margarine of boter
  • 400 milliliter melk

Bereidingswijze

  1. Doe 5 eieren in een kom en klop ze tot ze een luchtig mengsel vormen
  2. Voeg de stevia en vanillesuiker er bij
  3. Doe de margarine of boter er langzamerhand bij tot je een glad mengsel krijgt
  4. Voeg nu het bakpoeder toe en roer het onder het deeg
  5. Doe afwisselend een beetje bloem en een beetje melk bij het mengsel en roer het goed onder zodat er geen klonters ontstaan
  6. Warm het wafelijzer op en vet het in met bakspray of een beetje boter
  7. Bak de wafeltjes goudbruin

Mopje van de chef

Ik wou een experimentje testen. Geeft kleur een verandering in je hoofd aan de smaak? Door enkel kleurstoffen toe te voegen probeerde ik een van mijn huisgenoten te bedotten... Helaas was hij een pro proever :p

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vorige posts

En toen Tinderde ik ook...

Tinder, het platform om aan een snelle one night stand te geraken. Maar vind je er ook echt de Mr. Pefect? Ik test het alvast voor je uit...