Zoeken in deze blog

donderdag 2 november 2017

En toen was daar...

Niet lang nadat ik over mijn zoektocht naar Mister Perfect schreef was hij daar... Mijn Mister Perfect, het lief, Öveke zijn 'nieuwe bestie',... Het bleef daarom ook enkele maanden stil op Linde met een e... Ik wou het lief en mij een beetje tijd geven om elkaar door en door te leren kennen. En dat dat gelukt is kan kleine Öve alleen maar bevestigen!



Dinsdag nam ik het lief en Öve mee naar zee, naar mijn mama plekje. Het was heerlijk om te zien hoe die twee aan het ravotten waren, hoe het lief kleine Öve met een watervrees zo ver kreeg om toch de zee in te gaan, hoe de frisbee op de wind zweefde en om het lief even Brugge te laten zien, de stad waar ik groot werd...

Uitwaaien op het strand vind ik heerlijk. Uitwaaien waar de hond los kan lopen nog zaliger! Daarom trokken we net over de grens, naar Retranchement. Op de Duinweg kan je vanaf oktober gratis parkeren (tot april geloof ik) en kan je een zalige wandeling maken op het duinpad. Langs het duinpad kan je makkelijk op verschillende plaatsen naar beneden zodat de hond los kan. Je hebt er een zalig zicht op de zwinmonding (en hoeft er niet onnoemelijk veel geld voor neer te leggen zoals op de Belgische kant) en er is plaats genoeg om te vliegeren, te frisbeeën, te spelen met de hond,...







Kleine Öve is een ongelofelijke fan van zijn frisbee. Als hij de schijf ziet liggen gaat hij al kwispelend op de grond liggen om hem toch maar te kunnen vangen. Ik hoorde al vaker hondenliefhebbers en -baasjes zeggen dat ze geen frisbee vinden die tegen een stootje kan, maar ik heb die een aantal jaren geleden toch gevonden. Ik kan je de Kong frisbee aanraden. Deze kost zo'n 14€ normaal gezien en gaat toch al heel wat Border Collie jaren mee bij ons in de familie. Laat je niet afschrikken door de zwaarte en het moeilijk gooien: hier wen je aan. De frisbee bestaat uit een zacht rubber waardoor de meeste honden de frisbee makkelijk kunnen vangen in vlucht. Al is mijn Öveke meestal niet snel genoeg om hem te kunnen vangen (of het lief kan te goed gooien).




Maar negen kansen op tien lees je niet verder om te weten dat Öve kan frisbee spelen als de beste... Je wilt ongetwijfeld weten waar ik het lief leren kennen heb... Wel, ik kan je vertellen dat mijn Tinder avontuur (Hier lees je mijn laatste avontuur voor het lief in mijn leven kwam) zijn vruchten heeft afgeworpen. Ineens was daar een leuke kerel met toffe gesprekjes die zin had in een leuke wandeling met mij en Öveke. Geen gekke openingszinnen bij hem, geen vreemde vragen, geen stilzwijgen langs de andere kant en iemand die wederzijdse interesse toonde. Dat was het begin van alles... We hebben elkaar ontmoet en zijn toen echt aan elkaar blijven plakken ;). En niet alleen ik hield er een lief aan over, kleine Öve kreeg er Nello, de schildpad bij... 💗

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vorige posts

En toen Tinderde ik ook...

Tinder, het platform om aan een snelle one night stand te geraken. Maar vind je er ook echt de Mr. Pefect? Ik test het alvast voor je uit...